به نام خدا

گزارش هفته (۱۸ الی ۲۲ آبان )

ریاضی :

تمرینهای صفحه ۲۴ الی ۲۷ ( جمع و تفریق کسر ها با مخرج نا مساوی و با گرفتن مخرج مشترک ) در کلاس توسط دانش آموزان حل شد .(این درس به صورت ساده در کلاس چهارم تدریس شده بود و در کلاس پنجم  کامل تدریس شده است ) تمرینات مربوط به تبدیل کسرهای بزرگتر از واحد به عدد مخلوط و بر عکس نیز توسط دانش آموزان حل شد . در هفته آینده جمع و تفریق عدد های مخلوط تدریس خواهد شد .

اجتماعی:

درس ۴ ( من عضو گروه هستم ) کامل تدریس شد و در باره ی قسمت های مختلف آن و تشکیل گروه و وضایف آن با دانش آموزان بحث و گفتگو شد . (انجام فعالیت  به کار ببندیم به هفته آینده موکول شد . )

فارسی:

در هفته گذشته مبحث چگونگی ساخت کلمات مشتق, مرکب و مشتق-مرکب را با تکیه بر آموزش بن افعال آغاز کردیم.البته این مطلب به زمان بیشتری برای تدریس و درک تفاوت اسم ساده و بن فعل نیاز دارد اما با توجه به فعالیت مثبت دانش آموزان در این مبحث امیدواریم به مشکلی در روند آموزش برنخوریم.همچنین درس پنجم تدریس شد و فقط یک صفحه از درس بخوان و بندیش باقی ماند که روز شنبه کامل خواهد شد.در روند تدریس با توجه به تاکیدی که بر املا و واژه آموزی داشتیم روز دوشنبه املا و سه شنبه واژه های درس پنج مورد ارزشیابی شفاهی قرار گرفت.خواهشمندم بر این موضوع در منزل نظارت بفرمایید که دانش آموزان, علاوه بر تمرین املا و معنی واژه بعد از تدریس, مطالب جلسه بعد را پیشخوانی کنند و معنی لغات را از واژه نامه مشخص کنند تا تدریس کلاس, حکم بازآموزی داشته باشد.

هدیه های آسمانی :

پخش کارتون پیامبران

قرآن:

تا صفحه ۲۳ درس داده شد

ریاضی پیشرفته:

حل مسائل کاربرگ

علوم:

ادامه فصل سوم علوم همراه با انجام آزمایش تجزیه نور

جلسه با اولیا دانش اموزان در خصوص گزارش دو ماهه سال تحصیلی

بازی فکری:

در این کلاس در تمامی پایه ها ابتدا بازی اکتشاف انجام شد سپس بازی توپ ها در سبد