به نام خدا

گزارش هفته سوم (شنبه ۱۳ مهر الی چهارشنبه ۱۷ مهر )

ریاضی :

قسمت یاد آوری  عدد نویسی و ضرب و تقسیم تمرین و یاد آوری شد .سپس معرفی میلیارد (صفحه ۶ تا ۹ کتاب )تدریس

شد که بیشتر مربوط به یاد اوری از کلاس چهارم بود و دانش آموزان با طبقه میلیارد و خواندن و نوشتن آن اشنا بودند.

و در روز چهار شنبه قسمت آول درس جمع و تفریق اعداد مرکب (صفحه ۱۰ ) تدریس شد .در این هفته فقط به معرفی

اعداد مرکب و الگو ی اعداد مرکب  پرداخته شد . وتدریس جمع و تفریق به هفته آینده موکول شد .

مطالعات اجتماعی :

درس ۲ از فصل اول ( احساسات ما ) تدریس شد .از  ( صفحه ۸ )در باره  احساسات ( شادی ) و فعالیت مربوط به درس به بحث گذاشته شد و .بقیه درس به هفته آینده موکول شد .

ادبیات :

درس دوم(فضل خدا و راز گل سرخ) تدریس و به لغات مهم املایی آن اشاره شد.دانش آموزان واژه های دشوار را به کمک واژه نامه پیدا کردند و نظر خود را درباره سوالات درک متن شعر و نثر ارائه دادند.با تدریس حکایت درخت گردکان درباره معنی سایر ضرب المثل های کاربردی نیز گفتگو شد و دانش آموزان حکایت برخی از ضرب المثل ها را که میدانستند برای دوستان خود تعریف و چند کتاب در زمینه حکایت ضرب المثل ها معرفی کردند.املای پاتخته ای و املای برگه هم برگزار شد که البته برخی دانش آموزان به تمرین بیشتر در این زمینه نیاز دارند.لحن شعر با پخش فایل صوتی دکلمه تدریس شد سپس برای تمرین با ضبط و پخش صدای شعرخوانی تعدادی از دانش آموزان درباره اشکالات متداول آنها در شعرخوانی صحبت شد. همچنین در کلاس نگارش تعدادی از فعالیت ها به صورت گروهی انجام و سایر فعالیت ها مثل کتابخوانی موکول به زمانی شد که دانش آموزان کتابی را مطالعه کنند و بعد درباره آن بنویسند.

در پایان برای بخش هنر و سرگرمی نیز برنامه ریزی شد که روز شنبه آن را اجرا خواهیم کرد.در این باره اطلاعات مفصل را از دانش آموزان عزیز دریافت کنید.

قرآن:

کتاب درسی تا صفحه ۸ تدریس شد، گوش دادن به فایل صوتی ایات ۱۰۲ تا ۱۰۵ سوره نساء،

تلاوت سوره ی فتح از قران توسط خود دانش اموزان

هدیه های اسمان:

“درس تنها او” توسط بچه ها تدریس شد. پرسش کلاسی از درس اول

ریاضی پیشرفته:

حل کاربرگ از قسمت عددنویسی و الگو به صورت فردی

علوم:

پاسخ ‌پرسش های کتاب توسط دانش اموزان و‌پرسش ازموارد روش علمی ، دادن کاربرگ و‌شروع فصل دوم با آوردن مثالهایی از تغییرات فیزیکی و‌شیمیایی از خود دانش اموزان ‌درست کردن بادبادک توسط دانش اموزان به عنوان تغییر فیزیکی