به نام خدا

گزارش هفته اول (دوشنبه ۱تا جهارشنبه ۳ مهر)        

ادبیات

روز اول مهر به خوش و بش های همیشگی و البته آشنایی گذشت.بچه ها اکثرا همدیگر را میشناختند پس این آشنایی بیشتر برای من بود.در این آشنایی من هم اسم بچه ها را پرسیدم و هم ازشان خواستم هرکسی فکرش را هم بگوید و اتفاقا چقدر هم خوب و صادقانه تصورات خود را از درس فارسی گفتند.من در هر توصیف نکاتی را به تصور هرکس اضافه کردم و بچه ها به این باور رسیدند که میتوانند خودشان معانی را درک کنند.ستایش و درس اول کتاب با همین خودباوری تدریس شد.بیت ها را من میخواندم و بچه ها نظرشان را میگفتند و اتفاقا نظرشان همان معنی شعر بود.من فقط پیرامون بیت مثال میزدم یا گاهی اشتباه بچه ها را برطرف میکردم.

در هفته اول بچه ها یاد گرفتند ادبیات جور دیگر دیدن, شنیدن, نفس کشیدن,چشیدن, لمس کردن و فهمیدن است.ادبیات جور دیگر حرف زدن است و بچه ها هفته اول یاد گرفتند ادبیات را از اصل باید جور دیگری بخوانند.

روز اول معرفی و آشنا یی با دانش آ موزان و ارایه برنامه های کلاس سپری شد ضمن معرفی و اجرای برنامه های شاد کلاسی و دادن کتابها ، دانش آموزان با درسها یی که امسال خواهند گذراند آشنا شدند .

ریاضی :                                                                                          

روز دوم و سوم عدد نویسی و خواندن و نوشتن اعداد تا میلیون و آشنایی با پول و مفاهیم و تبد یل ریا ل به تومان و برعکس تمرین و یا د اوری شد

اجتماعی:

اولین درس اجتماعی (زندگی با دیگران و ارتباط من با دیگران )از صفحه ۲ تا ۴ تدریس شد . به علت اهمیت این درس در باره ی آن بحث و گفتگو شد .

هدیه های آسمان :

درس اول تا صفحه ۹ درس داده شد

قرآن :  

درس اول تا صفحه ۲

ریاضی پیشرفته :  

کاربرگ در کلاس از قسمت الگوهای عددی حل شد به صورت فردی

مهارت:

در برنامه ی این هفته بازی اسم فامیل با هدف تمرین کلمات هم آوا، آشنایی با لغات بیشتر و پرورش تفکر ، با روش بارش فکری انجام شد.

در بازی های این کلاس هدف، پرورش تفکر و خلاقیت و مهارت های ذهنی کودکان است که برای رسیدن بدین منظور عباراتی چون: برنده – بازنده و امتیاز به کار برده نمی شود و تمامی دانش آموزان پیروز کلاس هستند

علوم:

آشنایی اولیه با تمامی دانش اموزان ‌بیان قوانین کلاس شروع درس با تاکید بر مشاهده خیلی ریز بر فصل اول کتاب