به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته ی چهارم مهر

کلاس چهارم

  • دستاورد هفته ی سوم صحیح شد و اشکالات آن ها در کلاس بررسی و حل شد. دانش آموزان اشکالات خود را به عنوان تکلیف نوشتند.
  • درس ریاضی: شروع بخش چهارم از فصل اول: معرفی میلیون: دانش آموزان از قبل با مقوای پشت شطرنجی یا با کاغذ شطرنجی دسته های هزار تایی، ۱۰ هزار تایی و ۱۰۰ هزار تایی درست کرده بودند. با استفاده از آنها، کوئیزنر و چرتکه و ماشین حساب این بخش تدریس شد. فعالیت ها و تمرین های کتاب صفحه ی ۱۶ تا ۱۹ و دو نمونه کار برگ با این موضوع و دوره ی موضوعات قبلی فصل انجام شد.
  • درس فارسی، املا و انشا : صامت خوانی قسمت دوم از درس دوم: در جست و جو. گوش دادن به متن صوتی. پیدا کردن گروهی کلمات جدید از آخر کتاب و چک کردن با همدیگر. بیشتر آنها درمورد کلر ژوبرت تحقیق کرده و نتایج آن را در کلاس خواندند. گفتن املای تقریری و املای پای تخته ای همراه با مرور کلمات هم معنی از درس کوچ پرستوها و تصحیح و دادن بازخورد. حکایت صفحه ی ۲۸ گوش داده شد و همه دانش آموزان نظرات خود را راجع به آن و ضرب المثل هایی که گفته شده بود بیان کردند. تمام قسمت های کتاب نگارش مربوط به درس دوم انجام شد به عنوان مثال در بخش کتاب خوانی کتاب ” اول می خواستم یک گل به تو هدیه بدهم” خوانده شد و دانش آموزان رویدادهای آن را به ترتیب نوشتند، نگارش صفحه ی ۱۷ کتاب نگارش انجام شد و در کلاس خوانده شد.
  • درس قرآن: جلسه ی اول تا سوم از درس دوم را دانش آموزان صامت خوانی کرده، به صوت مربوطه گوش دادند و روخوانی فردی آنها و مرور قواعد وقف و اتصال انجام شد. بحث گروهی و بارش مغزی در مورد پیام قرآنی صفحه ی ۱۰
  • علوم: ادامه ی تدریس فصل دوم. انجام آزمایشات و فعالیت های صفحه ی ۱۱ درباره ی انواع مخلوط ها و محلول ها ( چون در این آزمایش سرعت حل شدن شکر یا قند در آب با دماهای مختلف انجام می شد و آب جوش نیاز بود، آزمایش توسط معلم انجام شده و دانش آموزان مشاهدات خود را یادداشت کردند.)
  • هدیه های آسمان: چند پرسش و پاسخ مروری از دانش آموزان از درس قبل. پرسش و پاسخ و بارش مغزی برای ادامه ی درس حضرت موسی و تصویر خوانی دانش آموزان. فیلم ها و کلیپ های مربوط به معجزات و بخش های مختلف زندگی حضرت موسی(ع) برای دانش آموزان نمایش داده شد و راجع به آنها بحث و پرسش و پاسخ صورت گرفت. کاربرگ مروری درس اول و دوم در کلاس انجام شد، تصحیح شده و جواب ها بررسی شد و بازخورد آنها به دانش آموزان داده شد.
  • مطالعات اجتماعی : پرسش و پاسخ مروری در مورد درس دوم: محله ی ما. برگزاری اردوی بازدید از مسجد محلّه ( مسجد جامع بعثت) که در بین راه دانش آموزان بخشی از محلّه را هم مشاهده کردند. در مکان مسجد دانش آموزان مشاهدات خود را از مسجد نوشته و درباره ی مسجد و کاربرد وسایلی که در آنجا دیدند با هم به صورت گروهی مشورت کردند و بارش مغزی در مسجد انجام شد. تدریس بخشی از درس سوم: خرید و فروش در محلّه. برای آخر هفته آنها باید کاربرگه ی شماره ی ۲ را در مورد تغییرات محله ی من انجام دهند.
  • طراحی کاربرگ ۲۴ مهر با موضوع هدیه های آسمان، کاربرگ ۲۵مهر با موضوع ریاضی و علوم و دستاورد ۲۶ مهر با موضوع ریاضی و فارسی و قرآن با هدف مرور این دروس تا اینجا.