گزارش ماه مهر

فارسی

دانش آموزان با مسجد و کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی آشنا شدند.

واژه سازی با هدف اضافه کردن پیشوند، (هم)  و (با ) و صداهای مختلف شکل (و) و کاربرد (ایی) مستقل انجام شد. همچنین فعالیت های کتاب نگارش مرتبط با اهداف آشنایی با ضرب المثل- جمله سازی- ساخت کلمات با خمیر بازی- آموزش هم معنی ها و متضاد ها – روان خوانی و داستان خوانی انجام شد.

ریاضی

یادآوری عدد و شمارش و دسته های ده تایی و یکی انجام شد. حل مسئله با روش های مختلف تدریس شد. 

دانش آموزان با شمارش چندتاچندتا آشنا شدند و فعالیت های مربوط به کتاب با اهداف مورد نظر انجام شد. فعالیت های مختلف از جمله دست ورزی با چینه- بازی های کلاسی- کاربرگ های مرتبط مکمل اهداف کتاب انجام شد.

دانش آموزان با یادداشت برداری و مرور حواس پنج گانه و ویژگی های آب و هوای سالم آشنا شدند. در ادامه فعالیت های آموزشی درس ۱ و ۲ به صورت گفت و گو – انیمیشن – کاردستی – بازی و آزمایش  و گزارش انجام شد.

دانش آموزان با نعمت های خداوند ، احترام به نعمت های خداوند و حس قدرشناسی آشنا شدند. و فعالیت های درس ۱ و ۲ به همراه نقاشی- بازی- جمع خوانی شعر انجام شد.

قرآن

دانش آموزان با سوره ی توحید و کوثر و حروف ساکن و الف مقصوره آشنا شدند و فعالیت های مرتبط از جمله نقاشی- جمع خوانی – بازی- روانخوانی نیز انجام شد.

مهارت های زندگی

با توجه به اهمیت مسئله دوستی، در جلسات مهرماه به آموزش مهارت دوستیابی پرداخته شد. همچنین رفتارهای پسندیده ای که به تحکیم دوستی منجر می شود به دانش آموزان آموزش داده شد و رفتارهای آسیب رسانی که منجر به تضعیف و برهم خوردن دوستی ها می شود، با کودکان بررسی گردید.

آشنایی با مبانی اولیه کامپیوتر

  • سخت افزار و نرم افزار
  • دستگاههای ورودی و خروجی
  • پردازشگر و عملیات پردازش

آموزش عملیات های Click ,  Double Click , Drag & Drop

تمرینات مربوط به مطالب آموزش داده شده برای تسلط دانش آموزان در کار با ماوس در قالب بازی ریاضی مبحث جمع یک رقمی

ورزش

شروع چالش ساعت خواب/ آموزش نحوه ایستادن و را رفتن صحیح/ آموزش زمان مناسب نوشیدن آب در حین ورزش/ بازی چابکی حلقه های زمین بازی/ تمرین ریتمیک با موسیقی در کلاس ژیمناستیک/ بازی تورماهی /بازی تونل/ تمرینات اصلاحی کف پا صاف و گودی کمر
حرکات ژیمناستیک و کششی عمومی بدن از جمله: سرسره/ میز/سبد/برف پاک کن/۱۸۰/قیچی/قورباغه/تعادل فرشته،لک لک و درخت/گهواره/خم به جلو/ خم به عقب/کبری/ قایقی

نقاشی دوستی و همکاری و دوست صمیمی

تصویرسازی با کف دست

نقاشی دریا و ماهی

به مناسبت هفته جهانی ورزش (نقاشی در مورد ورزش)

نام دبیر:خانم خداوردی

 phonics1

موضوع درس :

حروف الفبای انگلیسی کامل مرور شدند.

در مورد سفر و حیوانات و … بحث های آزاد انجام شد. هدف از بحث های آزاد تقویت مکالمه و صحبت کردن speaking   دانش آموزان بود.

صدای Long A تدریس شد. هدف از یادگیری صداهای لانگ بهبود روانخوانی و آشنایی با کلماتی بود که نحوه خواندن آن ها با دیگر کلمات متفاوت بودند. کلماتی که صدای لانگ A   را دارند تمرین و تکرار کردیم و نوشتن آنها را از طریق نقاشی ، فلش کارتهای آموزشی فراگرفتند و تصویر مثال های کلمات را با رنگ انگشتی کشیدند.

      Long a : ai , ay , a_e

کاربرد his  و her    تدریس شد.

صداLong E   تدریس شد. هدف از یادگیری صداهای لانگ بهبود روانخوانی و آشنایی با کلماتی بود که نحوه خواندن آن ها با دیگر کلمات متفاوت بودند. نقاشی لانگ e    کشیده شد و نقاشی ها به دیوار کلاس چسبانده شد.

Long e : ee , ea  

نام دبیر:خانم امانی

 phonics1

موضوع تدریس مرور کلی الفبا از a تا z

هدف درس مرور کل حروف الفبا و یادگیری و مرور مثال های آنها به همراه کلمات جادویی ( (tricky words و جمله بندی با کمک آنها است و فعالیت مرتبط با درس، یادگیری نوشتن حروف بین خطوط با کمک ورک شیت و نوشتن در دفتر ۴ خط  و جمله بندی با کمک کلمات جادویی و نوشتن در دفتر چهار خط می‌باشد .

نام دبیر:خانم گلستانی

phonics1

موضوع تدریس :

حروف a-h هدف: نوشتن و تشخیص صدای حروف، با شیوه درست کردن حروف با خمیر بازی، نوشتن حروف با رنگ انگشتی ، نوشتن روی نمک، درست کردن حروف با کاموا ، بازی با فلش کارت و درست کردن نامه، درست کردن مارsnake برای حرف s, درست کردن کلمات با کاغذ رنگی، درست کردن mat و نوشتن کلمه روی آن انجام گردید.

موضوع تدریس اعداد ۱_۱۰ و هدف نوشتن و شمردن اعداد به انگلیسی بود که از طریق  درست کردن درخت و نوشتن اعداد روی آن تدریس شد.

موضوع تدریس حیوانات  بود.هدف یادگیری اسامی حیوانات به انگلیسی می باشد. ماسک حیوانات درست شد.

موضوع تدریس رنگ ها colour 

 هدف یادگیری: رنگ ها به انگلیسی

 با استفاده از فلش کارت و مداد شمعی رنگ ها تمرین شد.

آب و هوا  weather تدریس شد. هدف  یادگیری نام شرایط مختلف آب و هوایی ها مانند بارانی  rainy, برفی snowy و … که از طریق شبیه سازی شرایط آب و هوایی با استفاده از برف شادی و آب و… تمرین گردید.

نام دبیر:خانم بصیری

odis and phonics2

موضوع تدریس : کلمات ترکیبی به همراه املا و صداهای کشیده

هدف تدریس : توانایی خواندن روان کلمات ترکیبی و همچنین صداهای کشیده

فعالیت های مرتبط :  با استفاده از فلش کارت و خمیر بازی ساختن کلمات ترکیبی تدریس شد.

موضوع تدریس : لوازم التحریر وسایل مدرسه

هدف تدریس : توانایی نام بردن کلمات درس با تلفظ صحیح

فعالیت های مرتبط : دانش آموزان  با کشیدن نقاشی و خمیر بازی کلمات را  درست کردند  وکلمات درس را آموزش دیدند.

نام دبیر:خانم احمدی

Phonics1

موضوع درس : اعضای بدن، اشیا مدرسه، فلش کارت و تدریس حروف A,T,M, I و روان خوانی کلمات و کلمات جادویی

هدف یادگیری اعضای بدن و کلمات فلش کارت های آموزشی و اشیا مدرسه به زبان انگلیسی و استفاده از آن ها در هنگام صحبت کردن و شناخت حروف انگلیسی و طرز صحیح نوشتن آن ها و روان خوانی کلمات بود.

فعالیت: کاردستی برای یاگیری اعضای بدن و حروف درست گردید. بازی با فلش کارت های آموزشی و بازی دیکته روی سرامیک کلاس انجام شد و قصه برای یادگیری کلمات و صداهای حروف تدریس شده، گفته شد.با استفاده از خمیر بازی یادگیری تثبیت گردید.

نام دبیر:خانم شاهگلدی

Phonics 2 &odi starter

موضوع دوره حروف

a-z

هدف تشخیص صدای حروف و واج آرایی کلمات جدید و نوشتن آنها و یادگیری معانی کلمات بود.

حروف و کلمات با استفاده از خمیر بازی،رنگ انگشتی و کاموا درست شدند.

موضوع دوره کلمات جادویی

(a,is,I,he,she,my)

هدف افزایش مهارت نوشتاری زبان آموزان و  به کاربردن کلمات جادویی در جمله بود.

تدریس کلمات جادوئی با خواندن شعر و بازی با بادکنک انجام شد.

نام دبیر:خانم مرتضایی

ODI1

-حروف ترکیبی کتاب فونیکس ۲ با جزوه و بازی (کلمات داخل جعبه به کلمات نوشته شده روی تخته وصل گردید و جمله سازی انجام شد) دوره گردید.

-داستان سازی داشتیم با توجه به عکس، بچه های عزیز داستان درست کردند جملات را داخل دفتر نوشته و به صورت گروهی داستان خود را ارایه کردن که باعث دوره کلمات جادویی و کلمات گذشته شد.

-قسمت welcome کتاب، کار شد و بچه ها مکالمه تمرین کردند و با حروف جمله ساختیم و بازی حدس بزن را انجام دادیم.