به نام خداوند قادر و توانا

در روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه، همزمان با هفته سراسری مانور زلزله و ابلاغیه آموزش و پرورش منطقه، دانش آموزان غنچه های شاد نیز مانور زلزله به منظور آموزش و پیشگیری از خطرات احتمالی در مواجهه با حوادث غیر مترقبه برگزار کردند .

در ابتدای برنامه کارشناسان آموزش مدیریت ستاد بحران منطقه پنج با صحبتهای خود در رابطه با حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله، چگونگی پیدایش زلزله، آشنایی با مناطق زلزله خیزتهران علی الخصوص منطقه ۵، همین طور نحوه پناه گیری در مکان های مختلف به ویژه مدرسه و آموزش های مربوط به آن و همچنین اقدامات انجام شده بعد از زلزله، به آگاه سازی دانش آموزان پرداختند آن ها بصورت نمادین با قرار دان میز نحوه پناه گیزی را آموزش دادند .

سپس زنگ مدرسه نواخته شد تا دانش آموزان به سر کلاسهای خود رفته و برای مانور آماده گردند. بعد از استقرار کامل آنان در کلاس، صدای آژیر خطر به مدت یک دقیقه برای آنان به منظور شبیه سازی با تکان های زلزله نواخته شد و دانش آموزان در مکان های امن مدرسه خود را پناه دادند. بعد از پایان آژیر خطر دانش آموزان به کمک معلمین خود از سمت راست راه پله ها به داخل حیاط مدرسه آماده و در جای امن پناه گرفتند و سپس با نواختن زنگ مدرسه مانور با موفقیت اتمام رسید و در پایان مدیریت مدرسه سرکار خانم غفاری به همراه دانش آموزان از کارشناس محترم با اهدای لوح تقدیر و تشویق سپاسگزاری نمودند و همین طور به شکرگزاری از خداوند قادر و توانا پرداختند.

امام کاظم(ع): نیز فرمودند: بر شما باد دعا کردن؛ چرا که دعا برای خدا و درخواست از خدا بلا را برگرداند [حتی] در حالی که تقدیر و قضا شده باشد و جز امضای آن باقی نمانده باشد. پس هرگاه از خداوند عزوجل دعا و درخواست شد، بی درنگ بلا را برگرداند.