به نام خداوند مهربان

چگونه با کودکم رفتار کنم؟

کودکان همیشه آن طور که ما می خواهیم رفتار نمی کنند و بسیاری از والدین در برخورد با رفتار نادرست آنها دچار سردرگمی می شوند .در برخی از موارد والدین شیوه برخورد صحیح با آن نوع رفتار را نمی دانند و با برخورد اشتباه خود منجر به هدایت کودک به مسیری می شوند که زمینه ساز رفتارهای نادرست تری است.

برای مثال در خیلی از موارد نادیده گرفتن یک رفتار آزار دهنده که برای جلب توجه انجام می شود بسیار موثرتر است تا اینکه با آن رفتار برخورد جدی داشته باشیم زیرا در خیلی از این موارد این نوع برخورد به لجبازی بیشتر کودک می انجامد.

کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم کتابی است کاربردی که از ۱۶ فصل تشکیل شده و والدین عزیزمی توانند با مطالعه ی آن آگاهی جامعی در خصوص روش های صحیح تربیتی به دست آورند. یکی از نقاط قوت کتاب حاضر آن است که راه حل های ارائه شده در آن فقط نظریه نیست بلکه در عمل آزموده وتجربه شده است و می تواند کمک شایانی به اصلاح مشکلات رفتاری کودکان نماید.

فهرست مطالب کتاب شامل مراحل تغییر دادن رفتار کودکان، روشهای اصلی تربیت، مشکلات صبحگاهی، مشکلات شبانگاهی، مشکلات هر روزه، ابتدایی ترین مشکلات دوران کودکی،‌ مشکلات توالت رفتن، کج خلقی و رفتارهای منفی دیگر، مشکلات بهداشتی، بیرون از خانه، مشکلات مدرسه و تحصیل، عادت های عصبی، مشکلات کودک با همسالان و خواهر و برادرها، ترس ها و مسائل ویژه رفتاری می باشد.

مشخصات کتاب

ناشر: مروارید

نویسنده: دکتر گاربر

ترجمه: شاهین خزعلی، هومن حسینی نیک، احمد شریف تبریزی.

زیر نظر دکتر محمد سهامی (فوق تخصص روان پزشکی اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)