گزارش هفته اول و دوم آبان

ریاضی

قسمت اعداد صحیح از کتاب تدریس شد و دانش آموزان تمارین مربوط به آن را در کلاس حل کردند.
کتاب درسی تا صفحه ۱۹ حل شد و صفحه ی ۲۰ و ۲۱، به عنوان تکلیف آخر هفته به دانش آموزان داده شد.
کوئیز از درس بخش پذیری از دانش آموزان گرفته شد.
کاربرگ ۵ و ۶ در کلاس حل شد.

کاربرگ شماره ۷ و ۸ ( مربوط به درس اعداد صحیح) در کلاس، توسط دانش آموزان حل شد. 

 فصل دوم قسمت جمع و تفریق کسرها، تدریس شد و کتاب درسی تا صفحه ی ۲۵ در کلاس حل شد.

کاربرگ شماره ۹ ( مربوط به جمع و تفریق کسر و عدد مخلوط) به عنوان فعالیت در منزل، به دانش آموزان داده شد.

دست آورد از مبحث اعداد صحیح و بخش پذیری از دانش آموزان گرفته شد.

 فصل دوم کتاب علوم‌ را با عنوان سرگذشت دفتر من شروع کردیم هدف اصلی این فصل و‌ فصل بعدی آموزش مفاهیم مربوط به ماده و خواص آن است عنوان فصل ۲ سرگذشت دفتر من نامیده شده است . کاغذ یک ماده با ارزش بسیار مهم و پر کاربرد در زندگی امروز است .که دانش اموزان با طبقه بندی انواع مواد به صورت طبیعی و‌ مصنوعی و مزایا و معایب به کارگیری هر کدام از آنها آشنا شدند و مراحل تهیه کاغذ به عنوان یک ماده مصنوعی را یادگرفتند و‌ تغییرات فیزیکی و شیمیایی را در هر مرحله تشخیص دادند. 

همچنین آزمایش رنگ‌ بری و‌ خواص آب اکسیژنه از نزدیک در آزمایشکاه انجام دادند.

ادامه تدریس از مراحل تهیه کاغذ همچنان با شور و شوق ادامه دارد . دانش آموزان خودشان کاغذ بازیافتی درست میکنند. 

بررسی انواع کاغذ موارد مصرف در مکان های مختلف مثل مرغداری ،بانک خیاطی عکاسی ومدرسه و.. و اینکه چه راه حل هایی برای صرفه جویی در مصرف کاغذ پیشنهاد میشود ،|آوردن آلبوم تمبر به کلاس که یکی از کاربرد های کاغذ بود ، مقایسه ویژگی های انواع کاغذ و تفاوت انها مانند ماغذ گلاسه ، کاغذ رنگی ، اسکناس ، و….همه موارد را به صورت عملی همه دانش آموزان از نزدیک مشاهده و‌ بررسی کردند.

 شعر سخن از نظامی در کلاس همخوانی شد و دانش‌آموزان پیرامون محتوای این شعر یعنی “درست و به اندازه سخن گفتن” با یکدیگر گفتگو کردند. همچنین تعدادی از تمرینات مربوط به مبحث فعل و نهاد در کلاس حل و این مطلب آموزشی مجددا برای دانش‌آموزان مرور شد. در کلاس ادبیات پیشرفته ضمن رفع اشکال از تمرینات منزل، مبحث حروف اضافه و حروف ربط آموزش داده شد و برای منزل تعدادی تمرین مشخص گردید که دانش‌آموزان باید تا جلسه بعدی کلاس ادبیات پیشرفته آن‌ها را انجام دهند.

دانش‌آموزان در کلاس پنجره خیال، داستان‌های خیال‌انگیز خود را خواندند و نوشته‌هایشان از نظر نگارشی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین تمرینات نگارش درس ۱ و ۲ در کلاس انجام شد و دانش‌آموزان پاسخ‌هایشان را با هم به اشتراک گذاشتند. در کلاس ادبیات پیشرفته، تمرینات بیشتری از مبحث بررسی نقش کلمات در جمله انجام گرفت و دانش‌آموزان علاوه بر نقش فعل و نهاد با نقش قید و مفعول در جمله نیز آشنا شدند. همچنین باتوجه به پایان فصل اول کتاب درسی از دانش‌آموزان یک ارزشیابی مکتوب نیز اخذ شد.

مطالعات اجتماعی

درس پنجم کامل شد. شامل:

آشنایی با چگونگی چرخه تولید، رشد و مصرف محصولات کشاورزی، آشنایی با مفهوم زراعت و باغداری یادگیری تفاوت، کشت گلخانه ای با کشت معمولی، یادگیری پراکندگی محصولات کشاورزی در کشور، آشنایی با سفارش خداوند و اولیا را درباره اسراف

گفت و گوی کلاسی درخصوص تجربیات دانش‌آموزان از مشاهده گلخانه، زمین‌های کشاورزی یا باغ‌های میوه. تلاش برای درک بهتر تفاوت زراعت و باغداری با انجام نقاشی.

هدیه های آسمان

درس چهارم  و پنجم تدریس شد؛ شامل:

 آشنایی با امر به معروف (دعوت به کارهای خوب) و نهی از منکر (دوری از کارهای زشت و ناپسند)، درک پیام‌های قرآنی درباره‌ی امر به معروف و نهی از منکر، شناخت مفهوم تولی (دوست داشتن مومنان) و تبری (بیزاری از کافران ستمکار) تلاش برای الگوگیری از پیشوایان دینی در موضوع تولی و تبری.

گفت و گوی کلاسی درخصوص موضوعات مطرح شده، بارش فکری درباره تجربیات زیسته دانش‌آموزان و نقد و بررسی نظرات به صورت گروهی و کلاسی.

پرسش کلاسی به صورت گفت و گو و بازاندیشی برگزار شد.

قرآن

قرائت عبارات و آیات درس ۳تا درس ۴ تدریس و تمرین شده است .

هر جلسه در کلاس روخوانی و مرور انجام میگردد.