گزارش ماه مهر

فارسی

نگاره ۱ تا ۹، صدای اول و آخر کلمات، هم آغاز و هم پایان ها تدریس شد.
لوحه نویسی کتاب نگارش نیز انجام شد.

تم ۱ و ۲ شامل الگویابی، شمارش یک تا پنج، جدول شگفت انگیز ۴*۴، مفهوم اولیه جمع و تفریق و نیز قبل و بعد اعداد یک تا ۵ تدریس شد. 

بخش اول شامل مفهوم سایه، آزمایش زیرآب، روی آب، مشاهده دقیق، تدریس شد.

سوره توحید به صورت هم خوانی تمرین شد.

مهارت های زندگی

همزمان با شروع سال تحصیلی و جدا شدن دانش آموزان و اولیا از یکدیگر به آموختن مهارت های اجتماعی پرداخته شد و کودکان با خوانش و انجام فعالیت های کتاب طناب نامرئی با مفهوم عشق و محبت بین اعضای خانواده و تداوم آن با وجود فاصله بین افراد آشنا شدند. مهارت برقراری ارتباط با همکلاسی ها وبرقراری تعامل با یکدیگر آموخته شد.

 از جمله موارد و مهارتهای دیگری که در این ماه به آن پرداخته شد آشنایی با آداب درخواست کردن ، به اشتراک گذاری و قرض گرفتن وسایل از یکدیگر بود.

آشنایی با ماوس به عنوان یک دستگاه ورودی

آموزش عملیات های Click ,  Double Click , Drag & Drop

تمرینات مربوط به مطالب آموزش داده شده برای تسلط دانش آموزان در کار با ماوس در قالب بازی ریاضی مبحث الگوها انجام شد.

ورزش

شروع چالش ساعت خواب/ آموزش نحوه ایستادن و راه رفتن صحیح/ آموزش زمان مناسب نوشیدن آب در حین ورزش/ بازی چابکی حلقه های زمین بازی/ تمرین ریتمیک با موسیقی در کلاس ژیمناستیک/ بازی تورماهی /بازی تونل/ تمرینات اصلاحی کف پا صاف و گودی کمر
حرکات ژیمناستیک و کششی عمومی بدن از جمله: سرسره/ میز/سبد/برف پاک کن/۱۸۰/قیچی/قورباغه/تعادل فرشته،لک لک و درخت/گهواره/خم به جلو/ خم به عقب/کبری/ قایقی

نقاشی دوستی و همکاری و مدرسه و دوست صمیمی

نقاشی ورزش مورد علاقه به مناسبت هفته جهانی ورزش

نام دبیر:خانم خداوردی

 phonics1

موضوعات تدریس شده: حروف A , T , M   تدریس شد.

روانخوانی حروف بالا تمرین شدat , ta , ma , mat 

اعضای بدن ، رنگ ها ، اعداد مرور شدند.

هدف از یادگیری حروف به دست آوردن توانایی خواندن و نوشتن بود. برای یادگیری هر یک از حروف الفبای انگلیسی کاردستی با چوب بستنی، کاموا ، رنگ انگشتی و …. انجام شد.

هدف از تمرین روانخوانی، سرعت بخشی خواندن متون و جملات بود. برای یادگیری روانخوانی کلمات  از حروف فومی استفاده شد.

هدف از یادگیری اعضای بدن و رنگ ها، گسترش دایره لغات دانش آموزان بود. برای یادگیری اعضای بدن کاردستی آن و همچنین کاردستی اعضای صورت  درست شد.از طریق بازی با فلش کارت های آموزشی یادگیری تثبیت شد.

نام دبیر:خانم امانی

 phonics1

موضوع تدریس بخش های مختلف بدن Different parts of body

هدف این بخش یادگیری بخش های مختلف بدن به انگلیسی بود که با استفاده از  آهنگ های حرکتی ، درست کردن کاردستی و نقاشی کشیدن بخش های مختلف بدن به دانش آموزان آموزش داده شد.

 

موضوع تدریس: رنگ ها(colors )

هدف یادگیری اسم رنگ ها به انگلیسی بود و با استفاده از نقاشی ، بازی و پیدا کن و فلش کارتهای آموزشی رنگها  به دانش آموزان تدریس شد.

 

موضوع تدریس: لوازم تحریر school objects) )

هدف یادگیری لغات به انگلیسی بود که بدین منظور جهت یادگیری لغات، دانش آموزان با   خواندن شعر،لغات را آموزش دیدند و با استفاده از  فلش کارتهای آموزشی لغات مرور و سپس هر دانش آموز با خواندن شعر لوازم  داخل کیف خود را به دوستان خود معرفی کردند.

 

موضوع تدریس حیوانات animals) )

هدف یادگیری لغات مرتبط به انگلیسی بود و جهت یادگیری ، از فلش کارتهای آموزشی، نقاشی و بازی پانتومیم برای آموزش و یادگیری استفاده شد.

 

موضوع تدریس  یادگیری حروف  a,t,m

هدف تدریس یادگیری حروف a,t,m است. همچنین فراگیری کلمات ترکیبی که حروف مذکور را دارا هستند  و کلمات Tricky wordsجادویی است. حروف  و کلمات مرتبط با کمک فلش کارت های آموزشی و همچنین داستان های مرتبط با حروف و نوشتن حروف بین چهار خط با کمک ورک شیت و دفتر تمرین و تکرار شد . و همینطور یادگیری کلمات جادویی با کمک شعر و تکرار و تمرین شد.

نام دبیر:خانم شاهگلدی

 phonics 1

موضوع تدریس حروف

Aa,Tt,Mm,Ii

هدف از تدریس حروف تشخیص صدا و خواندن و نوشتن کلمات بود. فعالیت های انجام شده کار با رنگ انگشتی، خمیربازی، کاموا و کاردستی حروف و نقاشی کلمات  مرتبط با درس بود.

هدف تدریس تشخیص رنگها و اشکال و اعضای بدن بود. فعالیت های انجام شده کاردستی اعضای بدن، ساختن رنگهای مختلف با رنگ انگشتی و اشکال با خمیربازی بود.

موضوع تدریس واج آرایی کلمات جدید بود.

هدف یادگیری خواندن و نوشتن و یادگیری معانی کلمات جدید بود.

فعالیت خواندن کلمات با شعر و بصورت ریتمیک انجام گردید.

نام دبیر:خانم احمدی

Phonics1

موضوع درس : اعضای بدن، اشیا مدرسه، فلش کارت و تدریس حروف A,T,M

هدف: یادگیری اسامی انگلیسی اعضای بدن و ملزومات مدرسه بود که با استفاده از فلش کارت های آموزشی تدریس صورت گرفت و موارد استفاده ازکلمات جدید در هنگام صحبت کردن و شناخت حروف انگلیسی و طرز صحیح نوشتن آن ها تمرین و تثبیت گردید.

فعالیت: کاردستی برای یاگیری اعضای بدن و حروف درست شد. بازی های آموزشی از جمله خمیر بازی، تمرین و تکرار کلمات فلش کارت های آموزشی، دیکته کلمات و حروف روی سرامیک کلاس انجام دادیم همچنین قصه برای یادگیری کلمات و صداهای حروف گفته شد.

نام دبیر:خانم گلستانی

phonics1

موضوع تدریس: حروف a_h بود. که با هدف نوشتن و یادگیری صدای حروف تدریس گردید. ازفعالیت های  مانند کاردستی حروف با کاموا، نوشتن حروف با رنگ انگشتی، ساختن قاب عکس برای کلمات ، نوشتن روی نمک، پنهان کردن فلش کارت های آموزشی و کشیدن نقاشی حرفی که دانش آموزان از داخل جعبه پیدا میکند، پرتاب توپ به سمت فلش کارت ها، پریدن به سمت فلش کارت ها و نوشتن حروف بزرگ و کوچک، خلق اشکال مختلف با استفاده از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی استفاده شد.

موضوع تدریس اعضای بدن parts of body  است.

هدف یادگیری نام انگلیسی اعضای بدن بود که از طریق  کاردستی بریدن و وصل کردن اعضای بدن، آهنگ اعضای بدن

موضوع درس : رنگ ها colours

هدف: یادگیری نام رنگ ها به انگلیسی که با چوب های رنگی و درست کردن ساز تدریس گردید.

موضوع درس حیوانات animals بود که با هدف  تشخیص نام حیوانات به انگلیسی با استفاده از فلش کارت های آموزشی و بازی رفتن به باغ وحشzoo تدریس گردید.

موضوع اعدادnumbers=  با هدف نوشن و شمارش اعداد تا ۱۰ با استفاده از شمردن توپ و کشیدن نقاشی و نوشتن عدد آنها انجام گردید.

نام دبیر:خانم بصیری

 phonics2

موضوع تدریس : حروف t/i/h/m/s/a/ یادآوری شد و صدا های کشیده مثل ee/ea/ayتدریس شد

هدف تدریس :  تشخیص صدا ها و یادآوری مثالهای حروف ذکر شده و ایجاد توانایی نوشتن با خط زیبا

فعالیت های مرتبط : دروس همراه با بازی پرش روی حروف و بازی با فلش کارت روی تخته دوره شد و نوشتن و خواندن کلمات ترکیبی(blended) در جزوه تمرین شد. با بازی بگرد و پیدا کن، رنگها تدریس و تمرین شد.

نام دبیر:خانم مرتضایی

phonics2

-حروف الفبا دوره شدند و بچه ها قادر به خواندن و نوشتن آنها هستند ،همچنین صداکشی و جمله سازی کار شد از جزوه برای دوره استفاده شد و جملات و کلمات برای تمرین بیشتر داخل دفتر یادداشت شدند.

فعالیتهایی همچون بازی با کلمات hangman, words in a box و نوشتن حروف برروی موزاییک ها و لی لی کردن انجام شد.

-همچنین مبحث لباس ها دوره شد و بچه ها قادر به صحبت کردن در مورد لباسهایی که خود و یا دوستانشان پوشیده اند هستند.

کاردستی لباس ها درست شد و مکالمه داشتند.

-مبحث احساسات کار شد بچه ها قادر به صحبت کردن درمورد احساسات خود و دیگران هستند و ایموجی درست کردیم و آهنگ مربوط به احساسات کار شد.